tisdag 6 september 2011

Nässpray?

När vi var hos veterinären för vaccination, så provade vi ett nytt mer effektivt medel för kennelhosta, dom sprutade in det i nosen istället för att ge en vanlig spruta.
Tur att tjejerna sköter sig och är stilla annars hade det varit svårt. Caruso får nog däremot fortsätta med sprutorna, för han tycker inte att det är så trevligt hos veterinären och vill inte vara stilla.

Men nu är det dags för lite sko shopping. Jag har börjat springa ca 4 dagar i veckan, och mina gamla skor ser inte så trevliga ut, med hål överallt, och en sula som håller på att lossna.
Ska också kika lite på olika stöd/skydd för fotlederna. Jag gjorde illa mig förra veckan när jag sprang, och det verkar hålla i sig, men jag är för girig för att vila, så jag ska försöka stötta upp istället och se om det hjälper. Men det gör bara ont när foten böjs i sidled, så jag vet inte alls vad som skulle vara bra, men förhoppningsvis finns det något bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar